بیت‌کوین دوباره یکه‌تاز شد | یک قدم تا ۵۰ هزار دلار

رفتار قیمت بیت کوین همچنان تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران است. قیمت فعلی بیت کوین در ۴۷ هزار و ۴۷۵ دلار قرار دارد.
بیت‌کوین دوباره یکه‌تاز شد | یک قدم تا ۵۰ هزار دلار
کد خبر : ۵۷۰۰۲

در دنیای پرتلاطم ارز‌های دیجیتال، قیمت بیت کوین بار دیگر با صعود اخیر به ۴۶ هزار دلار، توجهات را به خود جلب کرده است. این افزایش قیمت تحت تأثیر پیشرفت قابل توجه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF ها) و هشدار‌های اقتصادی است که نگاه سرمایه‌گذاران سراسر جهان را تغییر داده‌اند.

افزایش بی‌سابقه جریان ورودی ETF‌های بیت کوین

ETF‌های بیت کوین شاهد افزایش چشم‌گیری بوده‌اند. به گونه‌ای که این صندوق‌ها موفق به جذب رقم ۴۰۳ میلیون دلاری شده‌اند. رقم جذب شده در این صندوق‌ها، سومین بزرگترین جریان ورودی تا به امروز محسوب می‌شود. با وجود اینکه صندوق بیت کوین Grayscale شاهد از دست دادن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است، این ETF‌ها از زمان راه‌اندازی خود در تاریخ ۱۱ ژانویه، بیش از ۲.۱ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

این افزایش جریان با صعود قیمت بیت کوین به سطح ۴۷ هزار دلار همزمان شده است و به نزدیک شدن آن به بالاترین سطح سالانه اشاره دارد. برجسته‌ترین عملکرد در بین صندوق‌های کنونی متعلق به صندوق iShares Bitcoin Trust از BlackRock بوده که حجم معاملاتی ۲۰۴ میلیون دلاری را گزارش کرده و از Grayscale پیشی گرفته است.

رفتار قیمت بیت کوین همچنان تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران است. قیمت فعلی بیت کوین در ۴۷ هزار و ۴۷۵ دلار قرار دارد.

نمودار ۴ ساعته بیت کوین سطوح کلیدی را نشان می‌دهد. یک سطح محوری قیمت در ۴۶ هزار و ۷۱۶ دلار است که به عنوان سطح مقاومتی اصلی روند فعلی قیمت عمل می‌کند. سطوح مقاومت بعدی در ۴۷ هزار و ۲۷۹ دلار، ۴۷ هزار و ۵۹۹ دلار و ۴۸ هزار و ۱۹۹ دلار قرار دارند. سطوح حمایتی بعدی قیمت در ۴۵ هزار و ۵۶۷ دلار، ۴۵ هزار و ۹۷ دلار و ۴۴ هزار و ۹۵۷ دلار، سکو‌های حمایتی خریداران هستند.

EMA ۵۰ روزه در ۴۳ هزار و ۷۲۱ دلار قرار دارد. قیمت فعلی بالاتر از این میانگین قرار دارد که به نوعی احتمال تداوم روند صعودی را بیشتر می‌کند.

اندیکاتور‌های مهم بازار نیز شرایط محتاطانه‌ای را ترسیم می‌کنند؛ RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد، که نشان‌دهنده احتمال عقب‌نشینی خریداران است. البته با بررسی روند کلی قیمت می‌توان مشاهده کرد که گارد صعودی خریداران همچنان پایدار است، اما شرایط برای وقوع یک چرخش به سمت روند نزولی، دور از انتظار نیست.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر